کاخ مرمر

اگر آلبوم تاریخ پهلوی را ورق بزنید، نام کاخ مرمر را خواهید دید که از کاخ‌های دوران رضا شاه است که واقع در خیابان ولیعصر، تقاطع امام خمینی می‌باشد. این بنا در خرداد ماه سال 1356 به ثبت ملی رسیده است.

رضا شاه از این کاخ برای رسیدگی به امور اداری از آن استفاده می‌کرده؛ حتی گنجینه‌ی جواهرات ملی ایران در زیرزمین این کاخ نگهداری می‌شد.

این بنای تاریخی در سال‌های استقرار قوه‌ی قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت نظام، مورد تخریب قرار گرفت و آسیب‌های زیادی به آن وارد شد. این آسیب‌ها ضربه نا به هنجاری به روح تاریخی این مکان باشکوه و باعظمت وارد کرد.

به هنگام بازدید تالار باستان یک و دو، تالار کهن ایران و تالار هنر اسلامی در طبقه‌ی اول موزه هنر ایران را از دست ندهید. در کنار آن، از طبقه دوم موزه، تالار رنگ، تالار آینه، تالار نور، تالار صناعت، تالار نگارین، تالار خاتم، تالار ترنج، تالار کتابت و تالار نقش را هم دیدن کنید تا هنر هنرمندان را در رشته‌های خوشنویسی و کتاب‌آرایی را از نزدیک ببینید.

اماکن تفریحی
شهر تهران اماکن تفریحی بسیاری دارد که اوقات خوشی را برای شما فراهم می‌کند. می‌توانیم به تعداد کمی از این اماکن اشاره کنیم تا خالی از لطف نباشد.

دریاچه شهدای خلیج فارس
اسم معروف دیگر آن، دریاچه چیتگر است. مکانی که همیشه طرفداران خود را جذب کرده و هیچ‌وقت خالی از عموم نبوده. دریاچه چیتگر بزرگ‌ترین دریاچه‌ی مصنوعی در خرید بلیط هواپیما ارزان بوده که در شمال غرب تهران واقع شده است. آب این دریاچه از یک رودخانه تأمین می‌شود. رودخانه کن با طی یک مسیر 7 کیلومتری داخل یک کانال سرپوشیده، وارد مخزن دریاچه چیتگر می‌شود. این دریاچه محیط‌زیست انواع بسیاری از موجودات آبزی است که گاها توسط مردم به این دریاچه راه پیدا کرده‌اند. این مجموعه تفریحی توریستی یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران به شمار می‌رود که از محبوبیت خاصی برخوردار است.

بام تهران
منطقه‌ی پایینی کوه توچال به بام تهران معروف است. در انتهای خیابان ولنجک، این مکان پاتوق زیبای مردمی است که وقتی از سر و صدای شهر خسته می‌شوند، برای رسیدن به یک آرامش نسبی، جزو اولین انتخاب‌هاست. کافی است یک‌بار از بام تهران منظره‌ی زیبای شهر را نظاره کنید، آنگاه خود را در حالی در می یابید که هفته‌ای یک‌بار برای دیدن این منظره به کوهپایه‌های توچال سفر می‌کنید! اگر به دنبال خوش‌گذرانی بدون وصف هستید، قطعاً به بام تهران سر بزنید چراکه سنگ‌نوردی، سورتمه، باشگاه بگ جامپ از جذابیت‌های ویژه‌ی بام تهران است که می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند.